I begyndelsen af 2014 meddelte Citizen i Storbritannien, at de havde et fantastisk 2013 med rekordsalg. Dette er faktisk virkelig godt klaret, da selskabet også havde en utrolig 2012. Selskabet fortjener bestemt at ligge på førstepladsen, da deres produkter ikke blot er enestående, men de er inden for rækkevidde for de fleste mennesker, hvilket gør det ret nemt at få dig selv et holdbart og flot ur, der føjer klasse til din stil.

I 2013 registrerede virksomheden en massiv 9,9% succes i salgsgennemførsel, hvilket kommer som et resultat af marketingkampagner med et budget på +17% i forhold til år 2012. Denne markedsføringskampagne gjorde produkterne populære på TV (gennem forskellige kanaler som Skysports og ITV, og på en af ​​de mest sete kanaler for kvinder, Lifetime). Selvom TV-reklamer bringer virksomheden en masse forretning og giver dem mulighed for at nå ud til mange mennesker, annoncerer Citizen ure også gennem forskellige digitale og udendørs aktiviteter, hvor iblandt kan nævnes en kampagne af høj profil, hvori Kevin Pietersen, mærket ambassadør, figurerede. Sidstnævnte kampagne blev lanceret lige før jul.

Ved at lægge meget mere vægt på de digitale aktiviteter gennem hele 2013, og nu ind i 2014, har selskabet opnået en massiv vækst via deres Facebook-side, som stadig vokser og har nået næsten 100.000 fans. På Facebook har selskabet også over 300.000 bemærkninger på et år, og et af ​​de indlæg, som viste sig at være det mest populære hidtil, har ramt 170.000 likes. Citizen ure har også arrangeret en lang række konkurrencer og over 70.000 mennesker har deltaget i dem.

Når man ser tilbage til 2013, blev det annonceret, at Citizen var det 4. mest populære urmærke i Storbritannien, hvilket udelukkende er baseret på december 2013. Denne stilling giver bestemt virksomheden grund til at gå 2014 i møde med store forhåbninger om flere og flere salg og måske endda en højere placering i 2014.

Citizen ure er uden tvivl en af markedets seriøse ledere, og resultaterne fra 2013 giver virksomheden en solid platform for fortsat udvikling og vækst i de kommende år. Mark Robinson, den administrerende direktør for mærket, føler sig meget optimistisk med hensyn til, hvad der ligger forude, og siger, at han er meget taknemmelig for de detailhandelspartnere, de har, for uden dem og deres investeringer i mærket, ville denne type succes ikke have været mulig. Selv om væksten gennem 2013 var enorm, indser virksomheden, at forventningerne er meget høje, og med Basel udstillingen i marts vil Citizen lægge sidste hånd på en innovativ og spændende produktlancering. De perfekt udførte marketingskampagner vil også fortsætte ind i det nye år og derved hjælpe virksomheden til at sprede budskabet om deres innovative produkter og øge deres salg endnu mere. Den administrerende direktør siger også, at de har forberedt nogle overraskelser for alle deres hengivne kunder i år.